måndag 7 juni 2010

Ni får ursäkta...

Ni får ursäkta de sparsamma inläggen, men jag har lite för mycket i huvudet. Jobbet kräver sitt av engagemang, beslut, fokus och koncentration och min familj önskar jag ge uppmärksamhet, kärlek och omvårdnad. Däremellan försöker jag göra saker för mig, en stund av avkoppling, läsa och umgås med vänner. Just nu känns dock tiden knapp och jag hinner, eller helt enkelt orkar inte alltid att göra allt det jag faktiskt skulle vilja. Jag har hamnat i en tornado vid namn livet. Det virvlar inte hotfullt men lite för snabbt. Känslan av otillräcklighet och att inte helt vara tillfreds är inte angenäm, men jag vet samtidigt att tiden som är nu är extrem. Det är högsäsong på arbetet och mycket händer i dagis- och skolmiljön så här precis innan sommarlovet. Men snart, snart finns tid för obegränsad njutning och avslappning och då kommer jag igen starkare. Så håll ut...

1 kommentar:

Karin H sa...

Härligt att höra! Längtar efter mer läsning närmare sommaren! Stor kram från Kaugan