torsdag 29 september 2011

2 fm, 4 st, 2 fm, 1 lm...

Min fina vän K visade mig fina stickade och virkade kreationer som en vän till henne har skapat. Jag blev inspirerad och började på studs leta fram en massa garn och virknålar som har legat i ide. Nu är vardagsrummet belamrat med garnnystan, beskrivningar, garnstumpar och virknålar i alla upptänkliga färger och storlekar. Det har blivit otaliga blommor i olika storlekar. Jag experimenterar friskt och allt blir inte lyckat det ska erkännas. I helgen fick jag låna en virkbok och nu har jag virkat min allra första amigurumi. Det är bara två små ögon kvar så är den helt klar, min lilla maskot i rött och vitt.  Barnen vill givetvis ha varsin så snart blir vi fler i vår amigurumifamilj!
Mitt nästa projekt, pulsvärmare, är kanske lite för avancerat med tanke på att det var många år sedan jag stickade nåt annat än rät och avig och då med två stickor. Nu ska det bli strumpstickor, rät, avig, omslag, lyft och annat spännande. Kanske tar jag mig vatten över huvudet, men man måste prova!



Bild: Privat
Sysidan.se

4 kommentarer:

Style by M.O.M. sa...

Så härligt! Det är skön och välbehövlig avkoppling, att bara sitta och räkna maskor, byte av garn och spänningen inför resultatet!

Kram kram

Beatrice sa...

Jag blir helt hooked (ha ha) och blir sittandes räknandes varv och maskor hela kvällen, och stormtrivs! Det är otroligt kreativt och en paus från alla vardagsbrydderier. =)

Style by M.O.M. sa...

Ja, och så kan man ändå sitta framför tv:n och vara liiiite delaktig i programmen. Även om man måste ha typ pannlampa på sig

;)

Style by M.O.M. sa...

Glömde att säga att jag fick virkfinger (typ musarm). Fick alldeles ont där nålen går mot fingret. Jag håller säkert helt fel, men det är ju resultatet som räknas