söndag 13 november 2011

Jag vänder blad...

Resan mot ett bättre och hälsosammare liv har börjat. Jag har börjat på Itrims viktminskningsprogram. Jag ska under 1 år gå ned i vikt, lära kroppen att stanna på min idealvikt och komma igång med regelbunden träning.

Min resa har hållit på i 6 dagar. 6 förvånansvärt bra och enkla dagar. 6 dagar bestående av endast 600 kcal (kalorier) per dag. 6 dagar innehållande 3 träningstillfällen. 6 dagar innehållande endast vatten och te utöver det ersättningspulver som blandas med vatten, 4 gånger om dagen.
Imorgon är första vägningen och då får jag se om första veckans viktminskningsprogram och träning gett resultat.

Det viktigaste är att jag tagit steget och bestämt mig!  Och det går över förväntan! Jag var förberedd på att jag skulle känna hungerkänslor, bli trött och grinig och att motivationen skulle svikta. Men icke! Det går hur bra som helst. Det är klart att jag längtar efter god mat men det är sen, nu är det diet och träning!

Jag är stolt över mig själv!


Testa du med: Itrim

4 kommentarer:

Camilla sa...

Med god grunn!

Selv har jeg fått til å trene 3 g/uke i et par år, men med maten synes jeg det er vanskelig. Spesielt når man må lage, handle og ta hensyn til alle i familien, og ikke kan kjøre sitt eget løp... Pluss at når helgen kommer, eller de små pausene innimellom så tror jeg at jeg trenger "belønning"...

Go Bea, håper kostholdet er til å leve med- da vil jeg ha tips!

Style by M.O.M. sa...

Bra Beatrice, härligt att höra att du är motiverad! Jag behöver smittas lite, så nästa helg måste vi ses!

Kram Karin

Fia sa...

Duktiga du!!!

Pinglan sa...

Bra jobbat, Beatrice! "Den som börjat har gjort hälften". Var stolt över att du tagit det här steget. Ett tips vid viktminskning; titta inte på vad du går ner från en vecka till en annan utan summera varje vecka vad du gått ner totalt. Då är det lättare att hålla motivationen uppe. Lycka till!