måndag 23 januari 2012

Varför måste jag vara så förbaskat ordentlig?

Just nu borde jag sitta uppkrupen i soffkroken med en kopp rykande te och titta på en bra film, eller läsa. Njuta av lite egen tid, att bara få vara ensam, lite lugn och ro. Men vad gör jag? Jo, jag springer runt som en yr höna och är så förbaskat ordentlig och effektiv. Jag städar, plockar, tvättar, viker, sorterar, organiserar istället. Jag hinner ju helt plötsligt inte med att se på nåt mysigt drama på tv eller läsa den där boken... Varför denna högeffektivitet och plötsliga på-minuten-ordning varje gång maken är borta? Jo, jag tror nämligen att om det är urplockat ur diskmaskinen, tvätt är tvättad, barnens väskor packade, papper sorterade, lego bortplockat, kläder vikta så kommer jag att njuta mer av mitt te, min film, min bok... Har du hört nåt så utomordentligt fånigt? Men nu är det så och eftersom det där tet har kallnat och klockan börjar närma sig sovtid så är det bara att bädda ner sig för lite skönhetssömn. Kanske sover jag mycket skönare om jag har ordning och reda, vem vet? ;)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vi er to. Familie-feng-shui? Nei, jeg vet ikke.

Camilla sa...

Hei, du! En liten ting er på vei i posten anledning din 40-årsdag. Feiringen hørtes bra ut! Håper det kommer et 40-års-innlegg her snart. Vil se bilder, og høre om du fikk noe fint etc!

God helg til dere!