onsdag 30 december 2009

Vilka bloggar läser du?

Jag gillar idén med alla dessa bloggar om allt mellan himmel och jord. Här kan jag hitta hemsidor fyllda med ämnen, bilder, intressen jag personligen gillar. Jag kan följa vänner och bekanta i deras vardag som jag finner behagligt. Min blogg har inget annat syfte än att få dryfta mina tankar i cyberspace och kanske på kuppen få lite vänlig feed back på det. Jag uppskattar verkligen de besökare jag har. Det är otroligt flatterande då någon från min privata sfär har läst, uppskattat och tar sig tid att kommentera, men kanske lite extra om någon utomstående tar sig tiden att besöka, läsa, gilla och återvända. Jag förstår därför varför det finns bloggare som listar sig själva på bloggtoppen.se och liknande för att få fler besökare. För att inte tala om de som vill tjäna pengar på sin blogg. Men jag är lite tveksam... Jag klickade precis runt på bloggportalen.se för att kika på de mest besökta bloggarna och finner att många av dem tillhör 15-20-åriga tjejer. Ursnygga tjejer med många bra egenskaper men innehållet är platt, egotrippat och tråkigt. Givetvis förstår jag att det är vår ålderskillnad som talar sitt tydliga språk, men jag blir beklämd och skäms då jag ser dessa unga tjejer som åmar sig framför kameran, kommer med uttalanden så håret reser sig, felstavningar och utlämnar sig själva på ett inte helt flatterande vis. På tv går för stunden ICAs nya reklam då Ulf videobloggar. Videobloggen påminner starkt om många av de unga bloggerskor som florerar på nätet. Ingen nämnd då jag lite missunnsamt (?) inte önskar dem fler besökare...Min största rädsla är att jag och min blogg ska uppfattas på liknande sätt, kanske av något andra skäl, av de som besöker mig, men Ulfs blogg hade jag besökt med nöje!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattade gott åt Ulfs "blogg" och minns när vi skrattade åt en annan, liknande, blogg på jobbet en gång :)

Din blogg uppskattar jag. En av mina dagliga. Och jag lämnar spår efter mig då och då närjag vill och känner för det.
OCh jag uppskattar dina besök på min.
Vi bloggar av samma anledning du och jag.
Men inte samma som de där ungsnärtorna som är med på bloggtoppen.
Fast, videoblogg vore nåt!
"kolla här ba, min senaste rynka. Och oohh, kolla ba, ett nytt grått håår, liksom!"

Kram

fia sa...

Bea - har du blivit galen? Din blogg är inte i närheten av dessa bloggar. Utifrån din blogg har jag lagat mat, fixat hemma, skrattat, kännt igen mig och myst.... Din blogg är en av de få bloggar jag läser! ( och lustigt nog en hel del norska)

Beatrice sa...

TACK Fia och Sus!

Ha ha ha, den dagen jag börjar videoblogga - STOPPA MIG!!! Eller lägga upp bilder på mig själv... =D

Härligt att kunna bidra till både skratt och tips!

Kram på er båda!