söndag 19 april 2009

Choko-minne

Det är söndag och jag är 8 år. Jag och min bror, mamma och pappa har varit på landet ute i skärgården hela helgen. Vi har lagt till med båten i Brevikshamnen, tagit av oss flytvästar, packat ur båten och pappa har fyllt på bensin så att båten är redo till nästa helgs tur. På vägen hem från hamnen svänger vi förbi mammas tobaksaffär. Pappa ska lämna tillbaka tidningar han lånat över helgen. Jag och min bror sitter kvar i bilen. Vi tittar nyfiket ut på pappa när han låser kiosken och hoppas att vi har tur... Vi hoppas att pappa har tagit varsin Choko till oss. Choko var (är?) chokladöverdragen kola som låg i ett litet paket om 2 små bitar i varje. Om vi hade riktig tur fick vi varsin Choko, annars fick vi "bara" en var. Även om vi hade fått lördagsgodis dagen innan så smakade ändå den där chokladkolan lite extra gott. Förmodligen för att det inte var varje söndag vi hade tur...

Inga kommentarer: