lördag 4 april 2009

Snygga naglar!

Jag har ordnat mig lite snyggare naglar! Normalt så har jag tunna sköra naglar som inte lämpar sig att spara ut. Det blir alltså saxen som får vara min nagelfil... I ärlighetens namn så är jag inte typen som orkar hålla på och fila, lacka och lacka om. De nya naglarna jag har ordnat mig är en slitstark förlängning med "inbyggd" fransk manikyr. Det är lite ovant med inte bara lite längre naglar än normalt, utan även att de är tjockare. Detta innebär att jag som en riktig dam måste använda mig av tandpetare istället för att stoppa in hela fingret i munnen då ett äppelskal fastnat mellan tänderna och använda ett verktyg för att öppna konservburkens lock. Med andra ord, man för sig lite annorlunda med naglar som mina. En del skulle kanske säga som en kvinna skall, andra som en fåfäng dam... Oavsett vilket så är jag nöjd. Naglarna har klarat både hästskötning, ridning, städning och smattrande på datortangenterna. Tyvärr förändras inte de korvliknande fingrarna till smala delikata, men det är väl något som jag helt enkelt bara får förlika mig med...

Bild: Privat

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Sånne har jeg aldri hatt...! Er det bare luksus hos dere om dagen, heller?

C.

Beatrice sa...

Ja, det kan ju verka som det, men det är bara "lyckliga sammanträffande".
Det är första gången för mig med, och jag fick dem till nedsatt pris... Kampanj vettu! ;)

Sus sa...

Jadu, plötsligt har vi en fiin dam på kontoret ;)
Så nu känner i alla fall jag mig som en slusk med fingrarna i munnen när saker fastnar mellan tänderna ..haha!

Nä, skojade bara. Du är superfin i dina "nya" naglar, och jag funderar på att skärpa till mig med mina också!!

Ses i morgon

Kram Sus

Anonym sa...

Da har du o jeg samme "problem". Jeg har også korv fingrar..ha ha, men helt ärligt så syns jeg at de ser smalere ut når jeg har litt lengde på neglene...Kramis Lin