måndag 13 april 2009

Mitt liv - en ny prioritering

Jag är väldigt priviligierad. Jag har en fantastisk man, härliga barn, ett fint hem, ett roligt arbete och underbara vänner. Ändå så har det inte varit nog. Jag har siktat högt och kommit i mål med många av mina projekt genom livet. Mål har alltid varit i fokus för mig, men för en tid sedan förlorade jag mål i sikte. Visste inte vad mina prioriteringar är. Tappade bort mina livs drömmar. Jag hade fullständigt glömt bort att ta hand om mig själv. Jag trodde att jag gjorde det. Jag trodde jag visste vart jag var på väg och vad jag skulle göra... Men min längtan efter perfektionism grumlade lyckan lite då och då, om inte jämt...
Som tur är så dök coach Å upp i mitt liv och hon och jag har genom 6 månader arbetat oss igenom MIG! Vi har fortfarande värdefull tid kvar ihop, men idag prioriterar jag mina nyfunna mål och meningar, och hittar nya, positiva hela tiden. Jag har upptäckt att jag länge försökt levt upp till det jag trott att andra förväntar sig av mig. Jag har arbetat i samma företag i 10 år, men känner inte längre att jag måste vidare utan är nöjd med min situation. Jag har förändrat vissa saker som arbetstid för att det bättre ska passa mina prioriteringar rent privat. Idag planerar jag bara in sånt jag tycker är roligt i kalendern (jo, vissa ofrånkomliga "möten" står fortfarande kvar). Jag umgås med människor jag tycker om och som ger mig något, inte bara tar. Jag prioriterar mig själv och min familj. Jag gör saker för att jag vill, inte måste. Jag själv och de i min närhet har förändrats av att jag haft tid att skratta, kramas, lyssna, prata, umgås, leva...

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag jobbar mig själv mot samma mål.
Borde vara i hamn om några år ;)

Nej, jag skojade, jag har kommit väldig långt på resan. Och blir glad att läsa det du skriver.
Gillar att mina vänner hittar rätt vägar och mål och trivs, i stort med sig själva!

By the way, jag trivs med dig!

Kram

Beatrice sa...

Tack Sus! Jag gillar dig med! =)