onsdag 22 april 2009

Lev ett nöjdare liv!

Igår var en dag fylld med inspiration och bra argument för att leva ett nöjdare liv. Jag tänkte försöka sammanfatta min erhållna kunskap och dela med er.

Jag vill ha uppskattning för den jag är! För då växer min självkänsla, och jag blir en nöjdare person.
Jag vill ge uppskattning för den du är! Jag kan hjälpa dig att må bättre med dig själv.
Jag ska dela ut de goda stunderna på hela året, månaden, veckan och inte koncentrera dessa till endast sommarsemestern eller den där enda weekendresan! Jag tar tillvara på de små stunderna som ger mig mer energi, glädje och livslust.
Jag ska eliminiera alla måsten och byta dem mot vilja och frivillighet! Då blir uppgifterna lite roligare.
Jag ska lyssna aktivt! Ibland behöver man bara lyssna, lyssna för att verkligen höra vad den andre säger. Man behöver ofta bara lyssna, inte komma med en massa råd.
Jag ska vara nyfiken på mina behov (och andras). På det sättet kan jag tydligare berätta om mina förväntningar.
Jag ska uttrycka mina förväntningar! De runt omkring mig förstår inte att jag slutar med något och förväntar mig att de ska göra det istället om jag inte meddelar dem detta.

Kärlek till er alla!

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag är så fylld av kärlek i dag att den räcker ändå till ert solgula hus.

Jag tycker väldigt mycket om dig och din familj och din blogg!!!!!!!

Beatrice sa...

Tack Fia! Det värmer! =)
Jag gillar verkligen dig och din familj och ser er gärna i vårt solgula hus igen! Jag blir glad för att du är så glad då du är i min närhet!

Sus sa...

Jag tycker verkligen om att börja dagen med en kram som jag fick av dig när du kom tillbaka alldeles uppfylld med inspiration och glädje. Det smittar av sig. Jag vill samma som du!

Mer kärlek till människorna, och just nu alldeles speciellt till dig!

Kram