onsdag 6 augusti 2008

Förväller du inte köttfärsen?

När jag igår stod och lagade tacos på sonens begäran, dök ordet förvälla upp i mitt huvud. Jag kom plötsligt ihåg då jag stod på ICA, i sombrero och förkläde, med stekpannan rykande het och doftande av tacofärs. Santa Maria bjöd på tacos och jag hade fått jobbet att promota deras produkt. Det var ju bara tacos på den tiden, i slutet av 80-talet... Nåväl, då jag står där och lagar och bjuder tacos som bäst frågar en kund förvånat om jag inte behöver förvälla köttfärsen först? Förvälla?! Inte behöver man koka köttfärsen?? Innan man bryner den!? Är det någon som någonsin har gjort det? Men jag kan just höra hur det låter hemma i kundens kök: Älskling, vad ska vi ha till middag idag? Förvälld köttfärslimpa!

2 kommentarer:

Sus sa...

Nu är jag en av dina läsare.
Du har härmed plats bland mina favoriter ;)

/Sus

Anonym sa...

Hej!!
Velkommen til blogg verden:-) Det er moro å lese blogger, så jeg adder deg til favorittene:-)
Puss o kram Lin