lördag 23 augusti 2008

Tillfälligheter och sammanträffande

Sedan lite mer än en vecka tillbaka har tillfälligheter hakat sig i varandra och bildat ett slags sammanhang, liksom en kedjereaktion. Det har mest varit triviala saker som inte betyder något i det stora hela, men även mer omvälvande saker rent personligt. I förrgår skriver jag om frisyrer här på bloggen, S klippte sig igår och när jag klickar in på S kompis Vs blog så har hon ett inlägg om just frisyrer hon med, samma dag! Sammanträffande? Tillfällighet? En mer trivial händelse, men ändå så att man undrar över hur händelser helt plötsligt verkar komma hand i hand. Kanske är jag lite (för?) influerad av boken jag läser, Den nionde insikten. Den handlar ju i högsta grad om tillfälligheter, möten, krafter och energier som händer av en anledning... Härom dagen söker jag på en gammal pojkvän på Facebook. Han visar sig ha en son som heter Samuel och bara en dag senare får jag en vänförfrågan av honom!!! Jag har rannsakat mitt minne, men jag har inte lämnat några "spår" efter mig. Vad jag vet så kan man inte se vem som är inne och tittar på ens sida, eller söker på ens namn? Lite spooky händelse, men man måste erkänna att det kittlar sinnena lite grann. Eller hur?

Inga kommentarer: