onsdag 6 maj 2009

"För jag är Itma Hoha M'botenbaba självplågare"

Igår slog jag till och köpte en spikmatta när jag var hos naprapaten. Vid hemkomst provade jag spikmattan med tröja på och tänkte att detta var ju inte så farligt. När jag vid läggdags sakta rullade ner på spikmattan, denna gång utan tröja, så var det INTE skönt! Jag upptäckte att jag inte alls är Itma Hoha. Det stacks, brändes och ömmade något förfärligt! Jag försökte hålla ut och det blev lite bättre minut för minut, men bara lite. Enligt hörsägen så finns det de som somnar på spikmattan, men det gjorde jag definitivt inte igår.
Idag kom jag dock på varför det gjorde så förbaskat ont igår - jag hade ju blivit ordentligt knådad och tryckt på triggerpunkter på ryggen av naprapaten! Ryggen var ju alldeles öm redan innan jag la mig på spikmattan. När jag idag kom hem från jobbet la jag mig igen en liten stund och denna gång kändes det betydligt bättre. Skönt från början tror jag aldrig det kommer att vara, men det känns som att det gör nytta. När det gått en tid ska jag återkomma med fler rapporter från fakirlandet!

4 kommentarer:

Sus sa...

Snart sover även du gott på spikmattan ;)

Itma Hohas syrra

Camilla sa...

Å, nå forstår jeg hva dette spikermatte-pratet ditt er! Takke meg til min regulerbare oppvarmede Tempur-madrass!

Anonym sa...

Sånn har jeg hatt lyst på også. De som har brukt den en stund sier at den blir bedre o bedre for hver gang. Så jeg venter spent på fortsetningen din her:-) Kram Lin

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Verkar vara lite mycket fakir över spikmatta - men nyfiken som jag är så testar jag nog snart!