tisdag 12 maj 2009

Livet i fakirland

Det har nu gått en vecka sedan jag beträdde fakirlandet för första gången och jag kan äntligen bekänna mitt nära släktskap med Itma Hoha. Sakta har spikarna härdat ryggen och nu går det "lätt" att rulla ner på spikmattan. Härom kvällen somnade jag för första gången och nu vaknar jag först då kroppen vill byta ställning, ca 2 timmar senare! Spikmattan har blivit beroendeframkallande och jag hoppas och tror att nästa besök hos naprapaten blir det sista på länge!

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det verkar så otroligt märkligt att man skulle må så bra - men eftersom alla intygar det måste jag väl testa snart! En spikmatta på Skogsöverandan? Himlen ovanför.Sus i björkkronorna.

Beatrice sa...

Ja det är mycket märkligt! Skogsöverandan verkar som en toppenidé, som yoga/meditation! Jag kan i alla fall inte göra annat än att vila då jag ligger på mattan. Har försökt läsa, men det går inte. Inte än i alla fall, vet inte om det är någon som kan...