söndag 24 maj 2009

Matinspiration - ja tack!

Den senaste tiden har det gått på autopilot vad det gäller mat här hemma. Samma rätter alterneras om och om igen mellan dagarna och jo, tacka f-n för att det inte känns särskilt inspirerande! Idag tog jag mig dock i kragen och gjorde en matsedel för veckan. Med inspiration av det som finns i kyl och frys så fick jag ihop en hygglig matvecka. Utifrån matsedeln har jag sen storhandlat så det räcker till fredag. Det var ju inte så svårt! På datorn har jag även en 161 rätter lång matförslagslista att tillgå, men den har jag helt glömt bort de senaste månaderna. Jag har haft en reviderad på kylskåpsdörren förut. Ska nog leta rätt på den igen. Nu ska här skrivas matsedel för glatta livet. Låt inspirationen flöda! Att laga mat är roligt!

Undrar du hur veckans matsedel ser ut? Varsågod!
Måndag - Sojamarinerade kycklingklubbor med ris, vitlökssås och grönsallad.
Tisdag - Grillad merguez med bönsallad, quinoa och ruccolasallad.
Onsdag - Rimmad oxbringa, kokt potatis och pepparrotssås.
Torsdag - Hemlagad kebab.
Fredag - Tandooristekt fläskfilé med couscoussallad och limeyoghurt.

Inga kommentarer: