fredag 22 maj 2009

Vad är det med mig?

De senaste dagarna har jag alldeles varit utav gängor och inte fått något gjort. Det är som om inspirationen och orken strejkar. Jag vill helst bara titta på film, men jag hittar inget bland JE hundratals filmer som jag känner för att se. Så jag sitter och zappar på fjärrkontrollen mellan dåliga och ännu sämre program. Endast vid något enstaka tillfälle hittar jag något att titta på, i några minuter. Hemmet har fullständigt raserats, men igår fick jag i alla fall lite ordning även om dammråttorna fortfrande slåss under soffan. Två dagar av långledighet har förbrukats och det har inte känts speciellt konstruktivt... Nä, nu vill jag att mannen ska komma hem och ge mig lite kärlek och omtanke. Söndag morgon när jag vaknar ligger han äntligen vid min sida igen. Förhoppningsvis kommer lite "livsgnista" tillbaka då...

1 kommentar:

Sus sa...

Saknad och kärlek gör sånt med oss.
Och ibland behövs de där håglösa dagarna.

Kramar i massor