tisdag 20 april 2010

Jag gör det sen...

För att vara en så målinriktad, organiserad och fokuserad person som jag är så kan jag vara väldigt lat och duktig på att skjuta upp saker till sen. Å ena sidan kan jag knappt vänta med att sätta igång med alla vårprojekt såsom att anlägga en liten köksträdgård, olja in utemöbler, fortsätta kojbygget med barnen och påta i trädgården. Å andra sidan har jag bara lust att läsa, sitta i solen, äta godis och dricka te och vara hur onyttig och oinspirerad som helst. Jag får försöka att målinriktat ta organiserade pauser i solen mellan fokuserad frösådd och loja hammarslag helt enkelt.

1 kommentar:

Karin H sa...

Men visst är det väl härligt att bara ge sig hän efter humöret och låta sig själv ta en paus med jämna mellanrum!

Planerade pauser är viktigt, även om man "bara ska göra klart här"!

Kram Kaugan