söndag 7 november 2010

Kungen i blåsväder - inget nytt!

I en VeckoRevyn anno 1989 fann jag i helgen denna.
Passar då som nu...

Melodi: Diggi-Loo, Diggi-Lej

Blixtrar och dunder
Jag gör en blunder
Varje förflugen replik
Inför publik
Det blir en jätterubrik

Silvia skäller
Ungarna gnäller
Ge mig ett jobb på fabrik
Jag får panik
Gör Sverige till republik

Diggi-Loo, Diggi-Lej
Ingen lyssnar på mig
Där jag sitter
På min gyllne tron
Jag har inte ens nån rösträtt
Än mindre någon funktion

Diggi-Loo, Diggi-Lej
Jag vill omskola mig
Jag vill bli en anonym person
Göra karriär på rätt sätt
Inte ärva en gyllne tron BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

Camilla sa...

Ha ha ha...
Som man reder, ligger man.
Kongelig eller ikke.